Technologie a možnosti potisku

Plošný sítotisk

Sítotisk je klasická potisková technologie, při které je motiv loga přenášen na potiskovaný předmět pomocí sítotiskové šablony a tiskové stěrky. Touto technikou je možno potisknout papír, plastické hmoty, samolepky, textil, trička, reflexní vesty, čepice, tašky, deštníky a pod. Plošný sítotisk umožňuje i tisk plnobarevných předloh.

Rotační sítotisk

Rotační sítotisk je tisková technologie na válcové předměty. Motiv je přenášen na potiskovaný předmět pomocí sítotiskové šablony a tiskové stěrky. Rotační sítotisk se používá pro potisk kuličkových per, hrnků, popelníků, skleniček atd. Výhodou této technologie rotačního sítotisku je možnost i vícebarevného potisku po celém obvodu.  Hlavní kriteria při tvorbě ceny je počet barev sítotiskovaného motivu a počet kusů zakázky předmětů. Počet kusů snižuje cenu za rotační sitotisk.

Tampotisk (jednobarvený i vícebarevný tamponový tisk)

Touto technologií se tisknou v podstatě všechny druhy materiálu (plasty, sklo, kovy, dřevo, kůže, keramika). Technologie označovaná i jako tamponový tisk je vhodná zejména pro rozměrově menší předměty. Jsou to např. kuličková pera, otvíráky, zapalovače, tužky, pastelky, propisky, klíčenky a jiné. Tampotiskem lze tisknout i vícebarevný tisk. U tampoprintu se pro přenos barvy na potiskovaný reklamní předmět používají silikonové tampony různých tvarů a tvrdostí. Díky tvarové přizpůsobivosti tamponu je možno přenést obrázek na povrch prakticky jakéhokoliv tvaru.  Hlavní kriteria při tvorbě ceny jsou barevnost tampotiskovaného motivu a počet kusů zakázky. Počet kusů snižuje cenu za tisk.

Transfer pro tisk náročných předloh

U technologie transferu se nejprve využije plošný sítotisk, kdy se všechny barvy motivu loga nanesou zrcadlově na přenosový papír. Barvy se tisknou v opačném pořadí než u přímého tisku. Barvy se po natištění díky teplotě a tlaku přenáší z přenosového papíru na potiskované materiály (čepice, trička, deštníky, tašky a pod.). Výhodou metody transfer je vyšší brilance barev zvláště na tmavých odstínech textilií. Další výhodou transferu je možnost tisku velmi náročných předloh a možnost přesného tisku plnobarevných obrázků na různé textilní výrobky systémem rozkladu přímých barev.  Hlavní kriteria při tvorbě ceny jsou barevnost motivu transferu a počet kusů zakázky. Počet kusů snižuje cenu za transfer.

UV plnobarevný tisk

Plnobarevný UV tisk zaručuje zvýšení estetické hodnoty reklamních předmětů s potiskem loga vaší společnosti. Stroj pro digitální UV tisk používá polymerovou barvu a kontinuální UV sušení. Vzniklá polymerová vrstva vyniká dobrou otěrovou odolností, vysokým rozlišením a barevnou stálostí. Díky vysokému rozlišení lze tisknout jak plnobarevné rastrové motivy, tak i vektorovou grafiku. Umožňuje i tisk vysoce krycí bílé barvy, což výrazně rozšiřuje oblast použití v potisku tmavých a transparentních předmětů. UV potisk je stálý a zdravotně nezávadný.

Ofsetový tisk

Ofset patří do kategorie tisku z plochy, neboť jeho tisknoucí a netisknoucí místa na rozdíl od ostatních principů tisku jsou v jedné výškové úrovni. Ofset je tisk nepřímý (off-set), protože z tiskové formy se nejprve tiskne na pryží potažený válec a z něho teprve na papír. Barva se tedy přenáší dvakrát a předloha na tiskové formě není stranově převrácená. Zároveň umožňuje tisknout jemné detaily a i na méně kvalitní papír. Hlavní kriterium při tvorbě ceny je počet kusů zakázky. Počet kusů snižuje cenu za ofset tisk reklamních předmětů.

Sublimace (sublimační tisk)

Sublimační tisk je aplikování sublimačního inkoustu na povrch předmětu s použitím tepelného lisu. Inkoust se z pevné formy přemění na plyn a umožní potisknout předmět trvalým plnobarevným obrazem. Barvy proniknou povrchem předmětu. Výsledkem je kvalitní a dlouhotrvající potisk odolný proti poškrábání na rozdíl od jiných technik tisků, které tisknou pouze na povrch.  Hlavní kriteria při tvorbě ceny je počet kusů zakázky. Počet kusů snižuje cenu za sublimační tisk.

Výpal potisku v peci

Při této technologii se nejdříve natiskne motiv loga sítotiskem na přenosový papír. Následně se po odmočení natisklý motiv loga stáhne z papíru na potiskovaný předmět (hrnek, sklenička, konvička, talířky a pod.). Poté se předmět vypálí ve vypalovací peci při teplotě 550-750 °C. Během vypálení v peci se barva vpeče do povrchu - glazury předmětu. Touto technologií můžeme potisknout hrnek po celém jeho obvodu, dále tisknout na atypické tvary, které nelze potisknout rotačním sítotiskem a je zde možný tisk plnobarevných obrázků systémem CMYK.  Hlavní kriteria při tvorbě ceny reklamních a dárkových předmětů je barevnost motivu výpalu a počet kusů zakázky. Počet kusů snižuje cenu za výpal v peci.

Potisk laserovým paprskem

Je speciální technologie využívající laserového paprsku pro popis kovových, pokovených, dřevěných a plastových reklamních předmětů s barvenou povrchovou úpravou. Díky velice kvalitnímu, kontrastnímu a trvanlivému potisku (popisu) se dá říci, že tato technologie zcela nahradila elektrochemický lept a strojní rytí.

Při popisu propagačních předmětů touto technologií laseru dochází k odpaření svrchní části materiálu (u kovu a plastu cca 0,03 mm, u dřeva se dle tvrdosti hloubka pohybuje od 0,5-1,0 mm). U pochromovaných a poniklovaných reklamních předmětů (propisky, zapalovače atd.) tak vzniká velice kontrastní popis, kdy jeho zabarvení je závislé na barvě podkladového materiálu.

U nerezových předmětů (butylky, hrnky, nože, atd.) je popis laserem decentní a jeho zabarvení je téměř shodné s původní barvou nerezového předmětu. Na silnější nerezové předměty (od síly materiálu 3 mm) lze využít schopnosti lokálního zakalení, v takovém případě je barva popisu tmavě hnědá až černá.

Barva laseru na dřevěných předmětech záleží na tvrdosti a letech materiálu, většinou bývá o něco tmavší než vlastní předmět. U plastových reklamních předmětů (kalkulačky) dochází k odpaření barevného povrchu a výsledná barva popisu je většinou černá.

Pískování na sklo a kovy

Tato technologie pískování se používá na materiály sklo a kov, hlavně u reklamních a dárkových předmětů jako jsou sklenice, kovové hrnky, apod. U technologie pískování se používá nejčastěji písek (korund), který je přes tlakové zařízení a pomocí trysek různých průměrů foukán na předmět přes samolepicí šablonu s vyleptaným motivem. Takto vypískovaný motiv na sklenicích je nesmyvatelný v myčce. Je stálý, neodstranitelný, originální a zdravotně nezávadný.

Pískované sklo oproti jiným technologiím vypadá decentně a luxusně. Vypískujeme vám na zakázku obrázky, písmo, různá loga, reklamní slogany, erby měst, osobní věnování a mnoho dalších motivů.

Hlavní kriteria při tvorbě ceny jsou velikost pískovaného motivu a počet kusů zakázky. Počet kusů snižuje cenu za pískování.

Ražba na předměty

Tato technologie umožňuje tisknout (razit) na materiály jako kůže, koženka, papír apod. Pro realizaci potisku reklamních předmětů touto technologií je potřeba vyrobit raznici z tepelně dobře vodivého materiálu ve tvaru motivu loga. Raznice vyrábíme dvojího typu. Hořčíková levnější a mosazná dražší, která vydrží více razících cyklů (téměř neomezeně). Výroba mosazné raznice se provádí ručním nebo strojovým gravírováním a je časově náročná, ale raznice se po zaplacení stává majetkem. Po upnutí raznice do razícího stroje je vyhřáta na požadovanou teplotu a pak pomocí teploty a tlaku dochází k vyražení motivu raznice do daného předmětu. Nejčastější reklamní předměty představují diáře, peněženky, samolepky a novoročenky.

U tohoto způsobu ražby se používají mosazné raznice z důvodu lepší vodivosti tepla. Ražba může být buď bez folie (tzv. slepotisk, který vytváří velmi decentní nenápadný reliéf loga v povrchu předmětu) nebo s fólií (vytváří velmi výrazný reliéf ve zvolené barvě folie (zlatá, stříbrná, modrá aj.).

Výšivka na textil

Díky této technologii výšivky je možné vyšít logo zákazníka téměř na jakýkoliv textilní výrobek (ručníky, čepice, trička, bundy, dresy atd.), který se upíná do speciálního vyšívacího rámu. Logo zákazníka musí být s ohledem na velikost jednoduché, aby bylo po vyšití čitelné. Před vyšíváním textilu je nutno vytvořit řídící program stroje pro dané logo, který se účtuje zvlášť.

Vytvoření programu reklamní výšivky je časově náročné a tím poměrně drahé, ale program je pak použitelný i pro opakované zakázky bez poplatku, pokud se neprovádí jeho další úpravy.

Flockování - semišování

Flockování nebo také semišování. Aplikace této technologie využívá sítotisk, kdy se pomocí sítotiskové šablony a stěrky nanese na potiskovaný materiál zpravidla textilního rázu (tričko, čepice, bundy, mikiny apod.) lepidlo ve tvaru celkové plochy loga. Následně se na toto lepidlo nanesou jednotlivé barvy flockové stříže tak, aby se vytvořilo celé logo zákazníka.

Potisk technologií flockování má omezení pouze v náročnosti grafiky motivu a omezení barevné škály flockové stříže. Pro plošné větší motivy se využívá střiž v roli, která se nařeže na řezacím plotru a potom se přiloží na požadovaný materiál (jeho složení musí být alespoň 65% PES) a motiv se nakonec zažehlí na zažehlovací stolici.

Digitální potisk bavlny

Digitální tisk na textil a bavlněné výrobky jako tašky je ideální pro série potisků do 100 ks, kde má klasický sítotisk vysoké náklady na přípravu filmů a šablon. Výhodou je perfektní věrnost předlohy, jelikož s digitálním potiskem jsme schopni tisknout až v rozlišení 1200 dpi. V současné době disponujeme nejmodernější technologií na digitální potisk textilu. Barvy jsou na textil nanášeny přímým vstříknutím, tak dosáhne potisk měkkosti a přilnutí k textilu. Potisk má dobrou odolnost a vydrží šetrné praní v pračce do 40 °C. Hlavní kriteria při tvorbě ceny je počet kusů zakázky. Počet kusů snižuje cenu za sublimační tisk.

3D samolepka

Plastické 3D samolepky jsou velmi oblíbené pro svůj 3D vzhled. Povrch tvoří průhledná pružná vrstva připomínající skleněnou čočku. Ta dobře odolává vlivům vnějšího prostředí, avšak nesmí se extrémně mechanicky namáhat, ohýbat nebo lámat. Taktéž by se na jeho čištění neměly používat agresivní chemické látky. 3D samolepky se nejčastěji aplikují na rovné a nesavé povrchy předmětů. Atraktivitu oceňuje stále více zákazníků, kterým záleží na kvalitní propagaci své značky či výrobku.  Hlavní kriteria při tvorbě ceny je počet kusů zakázky. Počet kusů snižuje cenu za polep propagačních předmětů.

Sítotisk papírových tašek (potisk přes šablonu)

Sítotisk (šablonový tisk nebo průtisk) je technika hodící se k rychlé práci při velkých sériích potiskovaných předmětů. Princip potisku papírových tašek spočívá v protlačování barvy přes prostupná místa šablony na papír. Jednoznačnou výhodou sítotisku je jednoduchost a opakovatelnost aplikace, trvanlivost potisku tašek a současně příznivá cena.  Hlavní kriteria při tvorbě ceny propagačních předmětů jsou barevnost sítotiskovaného motivu a počet kusů zakázky. Počet kusů snižuje cenu za potisk.

K personalizaci obsahu a analýze našeho provozu používáme cookies. Prosím, rozhodněte se, zda jste ochotni přijímat cookies z našeho webu.